6 tips för att minska mängden papper

Den amerikanska tekniksajten CNET har publicerat en guide för hur du ska minska mängden papper .

  1. Välj e-faktura: många leverantörer erbjuder nu e-fakturor, dessutom i många fall med lägre avgift.
  2. Ladda ner manualer som PDF: i princip alla manualer finns att ladda ner hos tillverkaren av produkten, oftast mer aktuella.
  3. Scanna in dokument: med dagens scanners ingår i princip alltid  OCR-program som gör texten i dokumenten sökbar, ett ovärderligt hjälpmedel när du ska hitta bland gamla dokument.
  4. Skriv ut till PDF: istället för att skriva ut till papper, så välj PDF och lagra filen digitalt.
  5. Spara filer i molnet: med tjänster som Dropbox, Box.netiCloud eller svenska Webforum.com får du enkelt tillgång till dokumenten som du scannat in eller skrivit ut som PDF på alla dina enheter, datorer såväl som mobiler.
  6. Digitala underskrifter: självfallet ska man dra nytta av den teknik som finns, och som vi erbjuder genom Underskrift.se – det finns inget skäl att skriva ut, skriva under och skicka dokument längre.
Det finns så klart många fler tips, men bara genom att tillämpa några av ovanstående förslag så får du i många fall – utöver att bli kvitt en hel del papper – positiva bieffekter som lägre kostnader, sökbarhet och automatisk backup av dina dokument.

Läs hela artikeln hos CNET.

Prova Underskrift i 30 dagar utan kostnad

Inget köp krävs, efter periodens slut har du fortfarande tillgång till dina undertecknade dokument.
Du kan också utforska våra abonnemang

Ange ditt telefonnummer så ringer vi dig för ett förutsättningslöst samtal

Tack, vi hörs snart!

Du kan förstås också ringa oss på 020-51 00 00 eller mejla på info@underskrift.se